Een wintercompetitiedag op een mooie koude zaterdag….bij Golfcentrum Dongen

Zaterdag 10 december was echte koude dag. De weersvoorspelling was een temperatuur rondom het vriespunt met een gevoelstemperatuur van circa -5 graden Celsius.
De golfers die in de ochtend waren gestart zaten lekker aan een borreltje, drankje of aan warme chocolade met slagroom. Het was om er jaloers op te worden. Dongen 1 speelde in de ochtend tegen De Swingers. Hans Lucas en Fons Vermunt hadden de eer om tegen dat team te mogen strijden. De Swingers won die ochtend met 115 tegen 65. Een verdiende ruime overwinning konden we wel  constateren. In de middag speelden Ad Vonk en ondergetekende tegen Peter Naus en Rob van den Broek. Al bij de eerste afslag zagen we al dat we de broekriem strak moesten trekken. De naam Swingers deden Peter en Rob eer aan. Hole 1 werd gelijk gespeeld. Hole 2 hadden de Swingers pech….enkele waterballen deed hen de das om. Hole 3 konden zij de bal uit de hindernis bij het water spelen. Dongen 1 lag na 2 slagen in de bunker……de Swingers wonnen die hole. De strijd ging bij ieder hole gelijk op; Met minimaal verschil werd er gewonnen en verloren. Eindstand: 70-20. Dagscore: 135-135. Het was een mooie partij op een dag met nagenoeg geen wind en af en toe de zon. Achteraf gezien perfect weer om te golfen maar… wij waren toch wel blij dat we weer in de warme ruimte van John konden gaan.

De warme koffie na binnenkomst was een echt opwarmertje. Opvallend was het dat er nog veel spelers van de ochtend aanwezig waren. De sfeer was prima. De daguitslag en de eindstanden van de 1e helft van de wintercompetitie werden door Henk – Jan kenbaar gemaakt. De teams die om de 1e tot en met de 6e plaats gaan strijden wensen wij proficiat met hun resultaat. Alles overige teams wensen wij eveneens proficiat met hun resultaat. Indien je de eindscores bestudeerd dan zie je dat de verschillen niet zo groot zijn. Ook de strijd om de plaatsen wordt nog spannend. De einduitslagen van de poules na de winterstop kunnen nog alle kanten op. 1 of 2 hole meer verliezen dan een concurrent kan gevolgen hebben in de eindstand.

Terwijl ik dit zo zit te typen overvalt mijn een gedachte om te bezien of er nog een andere mogelijkheid is voor deze toch wel leuke competitie. Ik ga daar nu niet verder op in. Even rust op deze plaats lijkt mij nu veel beter want..het Kerstfeest is weer in aantocht.

De spelers van Dongen 1 wensen iedereen hele prettige Kerstdagen en een voorspoedige jaarwisseling……. en natuurlijk een gezond en gelukkig 2023 toe met heel veel golfplezier!